Recensie “Paultje de liefste mama” | Eve Tharlet en Brigitte Weninger

We zijn er vroeg bij, maar speciaal een prentenboek voor alle mama’s die een prachtige cadeau willen krijgen op moederdag!

Nu is de tijd om te gaan voorlezen uit het boek “Paultje de liefste mama”. Ik vermoedt zomaar dat de kleine luisteraars dan direct een goede tip mee krijgen wat mama’s het liefste krijgen voor moederdag.

Paultje het konijn pronkt al op de kaft met bloemen in zijn pootjes, maar of die bloemen ook zijn moederdag cadeau gaat zijn? …. Het ondeugend konijntje Paultje en zijn broertjes en zusjes spelen de hoofdrol in het verhaal. Begint het verhaal eerst met stoute streken van Paultje en een boze mama… later blijkt dan toch dat ze naast stout ook nog eens heel slim en welopgevoed zijn.

De prenten bij het verhaal staan op iedere bladzijde, en zijn zacht van kleur. Genoeg te bekijken, maar niet te druk. Het kind kan heerlijk plaatjes meekijken en luisteren naar het verhaal. Screenshot-2015-04-06-at-12_49_08Mama’s houden van verrassingen en ook de konijnen weten dit prima. Er wordt een grote verrassing georganiseerd voor mama. Waar zouden ze dat toch allemaal geleerd hebben? Wees gerust ieder kind kan het leren!

Wat een superleuk boek om nu al te gaan lezen in de klas, of in de groepen.. het thema moederdag al onder de aandacht brengen. Het is dan ook zeker een aanrader voor meerdere doelgroepen. Het boek is zeer toegankelijk voor alle kindjes, en biedt ook nog eens gelegenheid om de woordenkennis uit te breiden. Max knikt grimmig is daar zo’n voorbeeld van. Ik zie nu al menig juf hier uitleg over geven, wat is grimmig knikken en kun jij het eens voor doen? Kortom nu is de tijd om vlug het boek te bestellen, dan heb je zeker het op tijd voor Moederdag. Voor de prijs hoef je het echt niet te laten! Het boek is geschikt vanaf 4 jaar.

Auteur: Brigitte Weninger
Illustrator: Eve Tharlet
ISBN: 9789051163100