Recensie: Het Bijzondere beestjes boek | Yuval Zommer

Deze maand brengt Leminscaat en Yuval Zommer een boek vol kriebelbeestjes uit. Voor kleine ontdekkers valt er letterlijk zoveel te ontdekken in dit boek. Heb je een kleine onderzoeker thuis, met een grote belangstelling voor diertjes? Dan mag dit boek zeker niet ontbreken in je boekenkast!

thDe kaft nodigt al uit om te kijken,  te onderzoeken en vooral veel te vertellen over alle kriebelbeestjes die in het boek voorkomen. Het maakt een vrolijke indruk en nodigt zeker uit tot lezen. Het boek is geen traditioneel voorleesboek, maar is in hoofdstukken verdeeld. Ieder hoofdstuk behandeld een ander kriebelbeestje. Wat zijn er veel hoofdstukken in dit boek, van kevers, sprinkhanen, bijen, waterbeestjes tot spinnen. In totaal komen er 26 kriebelbeestjes aan bod. Het boek lees je dus niet in één avond voor.

Ieder bladzijde staan leuke weetjes over het kriebelbeestje uitgelegd met prachtige illustraties. Daarbij staan er ook teksten die het kind uitnodigen om te zoeken in de kleurrijke tekeningen. Kun je de beestjes niet vinden? achterin het boek staan de juiste antwoorden. Heel handig ook voor de voorlezer, want eerlijk gezegd heb ik toch ook een wandelende tak gemist.

Onze mening: hetbijzonderebeestjesboek5

Wij zijn erg enthousiast over dit boek. We lezen het boek bij meerdere kindjes en vooral de interactie die vanuit de verhalen en illustraties wordt gerealiseerd maakt dat we dit boek zeker nog heel vaak gaan lezen. Eigenlijk is het ontzettend moeilijk om op te houden met voorlezen in dit boek. Iedere bladzijde nodigt uit om juist weer verder te kijken welk kriebelbeestje er nu weer komt. U bent dus gewaarschuwd, neem lekker de tijd om lekker lang voor te lezen! Uitermate geschikt voor ieder kind maar voor het kind wat gebaat is met juist prikkels toedienen, is dit echt een aanrader.

Onze “Traas-Box”

Stichting Pretletters realiseert momenteel een nieuwe themabox rondom kriebelbeestjes. De box staat vol met boeken en spelletjes rondom dit thema. We noemen de box de “Traas-box” uit eerbetoon naar onze sponsor. Heb je interesse in dit boek? Leen dan gewoon gezellig onze nieuwste themabox. Leuk voor juffen in de klas die kriebelbeestjes als thema hebben, of voor opa’s en oma’s die graag voorlezen,  voor logopedisten die oefenen met de letter K van kriebelbeest, of voor kindjes die heel lang kunnen kijken naar kriebelbeestjes.. gewoon even mailtje sturen naar info@pret-letters.nl

• Auteur: Yuval Zommer
  • Uitgeverij: Lemniscaat
  • ISBN: 9789047 707868