Recensie TurBo

TurBo een prachtig verhaal met een hele bijzondere bestemming. De aflopen weken hebben wij namens Spieren voor Spieren het mooie boekje mogen lezen over het stoere meisje Coco.

Spieren voor spieren is een organisatie die spierballen gunt aan kinderen met een spierziekte. Ze financieren onderzoek naar spierziektes, streven naar goede behandelingen en helpen hulpmiddelen ontwikkelen voor gezinnen. Door middel van de inzet van topsporters creëren zij bewustzijn en bereidheid tot fondsenwerving. Niet alleen Topsporters zetten zich in voor dit prachtige doel. Auteur Annemarie van der Eem heeft speciaal voor deze organisatie dit mooie verhaal geschreven.

Een prachtig verhaal van een stoer meisje in een rolstoel.. tikkie eigenwijs, grote dosis lef en vooral veel doorzettingsvermogen. Natuurlijk gaan we niet heel het verhaal verklappen want dan hoeft niemand het boek meer te kopen.. wel beloven we dat het spannend is, en dat je zelfs er ook nog een traantje bij kunt laten. Voor mensen die niet van lezen houden (wat wij overigens niet kunnen voorstellen!) is er ook geen excuus meer om het boekje niet te kopen. Geen dikke pil, leest heerlijk weg en het is ook nog eens een prachtig cadeau om weg te geven. De opbrengst van het boek gaat naar Spieren voor Spieren, meer reden is er denk ik niet nodig om jezelf of een ander te trakteren op dit mooie boekje.

Lieve Ambassadeurs bij Spieren voor Spieren, namens pretletters bedankt voor dit mooie boek. We gaan het op de verschillende dagbestedingscentra’s voor mensen met een lichamelijke en geestelijke beperking voorlezen. We hopen dat jullie boek maar veel herdrukken nodig zal hebben!

Benieuwd naar het boek?

Titel Boek: “TurBo ”
ISBN: 9789082537505