Recensie boek “De Drakendokter”

de-drakendokterDeze week mogen we in samenwerking met  Graviant een review schrijven rondom boek “De Drakendokter”.  De Drakendokter” is een boek wat speciaal rekening houdt met kinderen met autisme. Het boek leent zich niet alleen voor deze doelgroep, want het zijn gewoon hele mooie fantasievolle verhalen die ieder kind zullen aanspreken.

de-drakendokter

Review:

De kaften van de boeken van de drakendokter zijn al een cadeautje om naar te kijken. Vrolijke groene kleuren, en mooie illustraties die gelijk een beroep doen op de fantasie van het kind. Wat direct opvalt in het boek is de rustige opmaak. Zinnen zijn kort van opzet, en er zit extra ruimte tussen de regels van de zinnen. Over elke zin lijkt goed nagedacht te zijn! Dat blijkt ook inderdaad zo te zijn want het boek is geschreven door Ingrid Bilardie samen met haar zoon Kilian. Kilian heeft autisme en zijn wens tot een mooi boek was de drijfveer dat Ingrid deze boeken heeft geschreven. De hoofdstukken zijn niet te lang en in ieder verhaal zit een mooie illustratie. De verhaallijn is verrassend en bevat herhalingen.

In mijn voorleesmomenten heb ik het boek meegenomen. Sommige kindjes waren verrast dat er niet op iedere bladzij een plaatje stond. Het maakte dat het veel gemakkelijker was om te concentreren op de tekst. Het verhaal duurt ook niet te lang wat weer fijn is voor het kind met lage concentratie. Fijn dat ook voor jonge kinderen rekening is gehouden dat het niet te spannend wordt! Een draak die verdrietig bij de drakendokter Kilian komt, dat spreekt direct aan. Na het eerste verhaal wordt er al druk gebabbeld wat er allemaal mis kan zijn met een draak. Dat is dus de kracht van het boek, het geeft richting, maar laat ook ruimte open voor de eigen fantasie van het kind.

Wil je meer weten over dit boek? Bekijk dan hieronder eens het leuke introductiefilmpje over de drakendokter

Titel Boek: De Drakendokter
ISBN: 978-9491337475